Afaceri de vânzare sau achiziții - Consultanță - Recrutare Personal

Consultanța în afaceri pentru IMM-uri în creștere

Din cauza incertitudinii crescute în mediul de afaceri românesc, cât și a necesității modificării modelelor de business actuale, mulți întreprinzători încep să conștientizeze necesitatea de a apela la specialiști. Economia este dinamică, mediul concurențial foarte acerb, astfel încât, cunoștințele empirice și flerul întreprinzătorului, nu mai sunt de ajuns pentru supraviețuirea firmei, sau pentru o scalare sustenabilă în
viitor. De aceea, IMM-urile au o deschidere mai mare către apelarea la un consultant, pentru a implementa soluții eficiente de management, ce pot aduce performanțe firmei și a obține avantaj competitiv.

Ce este consultanța în management și dezvoltarea afacerilor?

Este o activitate profesională care oferă sfaturi practice și sprijin managerilor, privind realizarea obiectivelor organizației prin soluționarea problemelor manageriale și a proceselor de afaceri, cu scopul de a crește performanțele și de a identifica și valorifica oportunitățile.

Poate fi realizată de către specialiști din cadrul întreprinderii sau din exteriorul acesteia, prin elaborarea unor proiecte, prin colaborarea îndeaproape cu managementul firmei, pentru formularea unor recomandări și implementarea acestora.


Tipul de întreprinderi cel mai vizat pentru a apela la consultanță în management, cu siguranță este acela al IMM-urilor, care va vedea în consultant o persoană specializată cu mai multe arii de competență, cum ar fi dezvoltare de strategii organizaționale, implementare TIC, managementul aprovizionării și desfacerii sau altele, dar cel mai important lucru este acela de a vedea în consultant un agent al schimbării în bine a organizației și un factor ce generează valoare adăugată pentru firma la care oferă consultanță.

Rolul consultantului în management

În opinia mea, serviciile de consultanță au un rol vital, mai ales în contextul actual, când mulți întreprinzători sunt derutați, fiind nevoiți să schimbe modelele de business, pentru a putea continua afacerile. Experiența acumulată de-a lungul anilor, nu este de ajuns, pentru a realiza această schimbare. De aceea, un consultant în management poate aduce cunoștințe necesare și plus valoare în cadrul firmei, pentru a crea un avantaj competitiv, prin elaborarea și implementarea de strategii coerente, ce vizează un termen mediu și lung și a identifica noi oportunități ce pot fi valorificate în timp.

Autor articol: Matei Marian – Consultant în management și dezvoltarea afacerilor

https://consultantafaceri.ro/

Despre autor

Lasă un răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *